Hanny Delahaye
Waldie van Wetten
Bij het maken van de pulp begint de reis naar een nieuw object , tijdens het kneden mixen en wringen van de snippers ontstaan er ideeën over vormen, kleuren en toepassingen..............gedachtenspinsels
De gietvormen van keramiek vormen de basis van veel objecten, al bouwend, plakkend en knedend ontstaan de unieke vormen. Is de vorm daar dan ga ik los met allerlei soorten papier en afbeeldingen die samen met action painting het object z'n kleur geven. Zie daar...............een explosie van positieve energie
Myriam Deurenberg
Als autodidact probeer ik de schoonheid van dieren in diverse materialen uit te beelden. Zo begon ik met klei, gevolgd door brons, speksteen en mergel, vilt en nu ook in glas. Het toepassen van diverse materialen in één beeld geeft vaak wat extra’s. In mijn atelier probeer ik daarbij ook kinderen en volwassenen enthousiast te maken om creatief bezig te zijn.
Ine Dierx
Achter de draaischijf vergeet ik al snel de tijd. Draaien is voor mij een ontspannende bezigheid. Het zien hoe iets onder je handen ontstaat is geweldig.
Elk stuk gedraaid gebruikskeramiek is uniek en krijgt de aandacht die het van een gebruiksvoorwerp tot kunstobject maakt.
Julia & Egbert Popovics
Text...
Regina Giepmans
Els Peeters
Als kind al wilde ik dingen ‘maken’. Van lappen, verf, hout of piepschuim, alles kon ik gebruiken om te creëren. Soms tot grote ergernis van mijn moeder, als ik de schaar zette in spullen waar zij nog andere plannen mee had. Het was voor mij een logische stap om naar de kunstacademie te gaan. Het werd de lerarenopleiding om er “toch nog een beetje structuur aan te geven”.
Lily Besselink
Met m’n handen iets creëren heeft altijd mijn voorkeur gehad. Of het nu met bloemen, planten of in de tuin was, het gaf en geeft altijd veel voldoening. Maar ook handwerken in diverse vormen en technieken lag me wel altijd. Zo rond 2002- 2003 begon ik de klei en steen te ontdekken. Inmiddels heeft Raku en andere stooktechnieken toch wel mijn voorkeur.
Jack van Iwaarden de Vreede
Paula Strauven
Mijn grote inspiratiebron is "de mens", hij is dan ook de enige constante in mijn werk. Het zijn niet zozeer de anatomische vormen die mij boeien, maar wel de innerlijke emotionele mens, hierdoor krijgt de vervorming voorrang ten voordele van de expressie.
Joop van Schie
Mijn inspiratie komt voort uit dat wat ik dagelijks ervaar: het nieuws, een krantenartikel, literatuur, mythische verhalen, een reis, maar net zo goed een wandeling in het bos, kunnen aanleiding zijn voor een sculptuur.
Daarna roept het maken van die sculptuur vaak weer het idee op voor een variant op dat thema.
Zo ontstonden de series Savelbos, Griekse mythen en ( ik zou bijna zeggen : uiteraard) menselijke relaties.
Marion Backus
Dre Kerbush
Thea Soons
Hilde Peters
Trees Simons
De vrouw als vormgeefster , mooi door eenvoud, elegantie en met een vleug abstractie.
Deze elementen zijn aanwezig in haar sculpturen en worden versterkt door toevoeging
van een extra element, verfijnd, grof, bewegend, stil.
Een sculptuur maak ik altijd van “boetseerwas” , dat vervolgens cire perdue in brons gegoten wordt. ( de verloren was methode)
Door de afwerking , na het gieten, geheel in eigen hand te houden komen creativiteit en vakmanschap samen waardoor elk bronzen sculptuur de stijl en schoonheid krijgt zoals door mij bedoeld.
Mia America
Armand Naebers
Dynamiek, verstilling, evenwicht. Kenmerkend zijn bronzen beelden en sculpturen. Mens en dier bevolken zijn fantasiewereld, die hij weet te vangen in prachtig gemodelleerd brons met veelkleurige platina's. Zowel het monumentaal als ook het klein figuratief werk brengen rust en verfijning en voelbaar evenwicht.
Kara Petit
Jorg Ridderbusch
Ich baue seit 20 Jahren Stahlskulpturen. Dabei arbeite ich überwiegend mit Schrott und beschmiedeten Kleinteilen. Zwar fertige ich auch abstrakte Objekte, meine Vorliebe gilt aber figürlichen Arbeiten.
Fabelwesen, skurrile Vögel, Hähne als Karikaturen von Männern, Mischwesen aus Mensch und Tier. Meine Skulpturen gleichen Comicfiguren. Die Oberflächen sind eine Komposition aus rostigen und buntbemalten Segmenten. Alle Figuren werden getauft und dienen so konzeptionell als Einstieg in eine Geschichte. Ich arbeite ausschließlich positiv-optimistisch. Die Verbindung aus Arbeit und Titel soll einladend die Phantasie des Betrachters beflügeln.